Dlaczego warto założyć monitoring w małych sklepach?

dlaczego warto założyć monitoring w małych sklepachSklepy osiedlowe, niewielkie sklepy wielobranżowe na terenach wiejskich, sklepiki działające w garażach – wydawać by się mogło, że w tak niewielkich przestrzeniach o kradzieży nie może być mowy. Tymczasem praktyka pokazuje, że nawet najmniejszy sklep jest narażony na straty (i to niemałe) wynikające z kradzieży. Jak to możliwe?

Mały sklep, mało przestrzeni, wszystko na wyciągnięcie ręki…

Jako właściciel niewielkiej powierzchni handlowej stale stoisz przed dylematem jak poszerzyć zakres oferty handlowej tak, żeby odpowiadała ona potrzebom i oczekiwaniom potencjalnych klientów, a jednocześnie „zmieściła” się w przestrzeni, którą dysponujesz. Doprowadza to od sytuacji, w których towar jest eksponowany w miejscach będących poza zasięgiem wzroku sprzedawcy lub w sposób umożliwiający jego łatwe zabranie (nawet na oczach sprzedawcy, który nie może zareagować od razu, ponieważ ma utrudnione wyjście zza lady). Nierzadko licząc na ludzką uczciwość część towaru sezonowego eksponujesz przed wejściem do sklepu. Są to warzywa i owoce, a w okresie poprzedzającym Zaduszki także znicze i wiązanki. To wszystko sprawia, że Twój biznes jest łatwym łupem dla nieuczciwych klientów i złodziei. Tam, gdzie towar jest na wyciągnięcie ręki drobne kradzieże zdarzają się bardzo często. Jeden batonik, lizak, guma do żucia – wydawać by się mogło straty na niewielką skalę, ale jeśli uwzględnisz, że każdego dnia może dojść do małej kradzieży szybko okaże się, że z niewielkich strat generują się poważne kwoty. Kwoty, które pokrywasz z własnej kieszeni. Aby temu zapobiec warto zainwestować w monitoring dla małego sklepu.

Monitoring dla małego sklepu nie musi być drogi!

Wielu właścicieli niewielkich sklepów i przestrzeni handlowych godzi się na tzw. „manko w kasie”, a więc straty wynikające z drobnych kradzieży, czy nawet nieuczciwego zachowania zatrudnionego personelu ponieważ jest przekonanych, że monitoring dla sklepu to inwestycja, na którą ich nie stać. Przekonanie to jest dalekie od prawdy. Monitoring dla niewielkiego sklepu czy punktu usługowego to wydatek, który możemy dopasować do naszego budżetu – coraz więcej instalacji projektuje się w ramach systemu modułowego, który w każdej chwili możemy rozszerzyć tak, aby odpowiadał zmieniającym się potrzebom naszego biznesu.

Co ważne, wybierając rozwiązania sprawdzonych producentów możemy mieć pewność, że nasz monitoring będzie działał sprawnie i wydajnie przez długi czas eksploatacji i nie będzie od nas wymagał praktycznie żadnych nakładów finansowych.